בניית אתר אינטרנט נכון

מדוע צריכים אתר אינטרנט?

כיום נוכחות באינטרנט היא חובה לכל עסק המעוניין לשמור את מעגל לקוחותיו ולהרחיבו. אתר האינטרנט הוא כלי חשוב לקידום והרחבת העסק. מספר משתמשים ברשת האינטרנט לחיפוש מידע, שיתוף בקהילות חברתיות ואף ביצוע רכישות עולה משנה לשנה באופן מתמיד ובקצב מרשים. נוכחות היצוגית במרחבי הרשת הצומחת הינה הזדמנות עיסקית להרחבה ושגשוג של העסק שלך.

תהליך בניית האתר

תהליך בנית האתר האינטרנט מתחיל בחקר אודות העסק והתחום בו הוא פועל. על בסיס זה ניתן יהיה לגבש מטרות ויעדים לאתר האינטרנט.

השאלות שנידרש לשאול:

  • מהם המטרות ו\או היעדים שאנו רוצים להשיג?
  • האים אתר אינטרנט אכן יכול לשרת בהשגת המטרות ויעדים אלו?
  • במידה וכן, מיהו קהל היעד אליו אנו מכוונים והאם אכן ניתן להגיע אליו באמצעות הרשת?
  • נדרש גם לברר אודות המתחרים בתחום העסקי, כיצד הם מיוצגים ברשת ומה היתרון היחסי שלנו בתחום?

לאחר שהבנו את הצורך העיסקי והגדרנו את היעדים והמטרות בהתאם, ניתן לגשת למלאכת בניית האתר. גם כאן נדרש לבצע תהליך מסודר לפי שלבים של טרום בניה, בנייה, הרצה, הכנסת תוכן, תפעול שותף קידום וחשיפה לאורך חיי האתר.

  • אפיון ראשוני - בחירת סוג האתר בהתאם לצרכי הלקוח אתר תדמיתי, אתר תוכן, אתר מכירות , אתר קטלוג, אתר פורטל ו\או שילוב.
  • דומיין ושרותי צד שלשי - בחירה נכונה של שם המתחם לאתר לצורך קידום ברשת, בהתאם למיקום גאוגרפי ועוד, בחירת ספק איחסון וחבילה מתאימה לאיחסון האתר בהתאם לתשתיות הנדרשות לאתר.
  • תקצוב - קביעת התקציב לכל שלבי בניית האתר: אפיון, בנייה, עיצוב, תכנים, פרסום ושווק האתר.
  • לוחות זמנים - נדרש להגדיר לוח זמנים מסודר לשלבי הקמת האתר וכן לגבש מדדים להצלחה במסגרות זמן ובהתאם ליעדים שהוגדרו.
  • טכנולוגיות/מודולים - באלו טכנולוגיות יעשה שימוש, מהי הפלטפורמה המתאימה ביותר לשימוש באתר ואלו מודולים ישולבו באתר.
  • עיצוב האתר וממשק משתמש - בחירת קו עיצוב מתאים, בחירה והתאמה נכונה של טכנולוגיות תצוגה כגון פלאש ו – HTML,תכנון ממשק משתמש פשוט, נוח וברור לנווט באתר.
  • בחירת תוכן - תכנון נכון ומקצועי של תכני האתר, מיקוד נכון על המסרים שאנו רוצים להעביר ללקוח וביצוע התאמות תוכן בבחירת מילים למנועי החיפוש.
  • שווק ופרסום האתר - שלב בו מתבצעת החשיפה לקהל היעד שאליו אנו מעוניינים להגיע באמצעות רישום במנועי חיפוש, קידום במנועי חיפוש, רישום באינדקסים, פרסום בפורטלים ואתרים בתחום, החלפת קישורים וכו. חשוב לדאוג לקיום מנגנון קידום פנימי מובנה ואיכותי .
  • תחזוקה שוטפת לאורך חיי האתר - לאתר אינטרנט נדרשת תחזוקה שוטפת החל בניתור האתר, טיפול בתקלות, עדכונים והתחדשות.
  • קידום וחשיפה בהתאם לצרכים העסקיים - קידום וחשיפה לקהלי יעד מפולחים של תוכן ממוקד לפרקי זמן מוגדרים הנגזר מהצרכים השיווקיים והמכירתיים של עסק מעת לעת .